پشتیبانی شهرستان 02152901

دفتر مرکزی 02186122565

باربری ماموت بار
انواع بارنامه و بیمه نامه

انواع بارنامه و بیمه نامه

در باربرهای مختلف به صورت روزانه انواع بارنامه و بیمه نامه صادر می شود. بارنامه، قراردادی است که بین صاحب کالا و موسسه حمل و نقل بسته می شود که در آن کرایه حمل کالا، وزن بار، نوع بار، به همراه فرستنده، گیرنده و حمل کننده کالا ذکر می شود. صدور بارنامه و بیمه نامه باعث شده تا به عمل حمل و نقل نظم بخشیده شود و باربری بی دغدغه ای را تجربه کنید. بسیاری از موسسات حمل و نقل به دلیل نداشتن بارنامه و بیمه نامه معتبر نمی توانند با شرکت های نام آشنا و تولیدی های مختلف همکاری داشته باشند.

بارنامه هوشمند صادر شده توسط باربری ماموت بار، هم به صاحبان کالا و هم به رانندگان کمک می کند تا با خیالی آسوده اقدام به حمل بار کنند. در این باربری برای تمام امور مربوط به حمل و نقل بین شهری بارنامه هوشمند و بیمه نامه معتبر صادر می شود. برای ارتباط با این باربری می توانید با شماره تلفن 02152901 تماس حاصل فرمایید.

معرفی انواع بارنامه و بیمه نامه

در باربری های مختلف برای حمل و نقل بین شهری، انواع بارنامه صادر می شود که متناسب با شرایط حمل بار نوع بارنامه مشخص می شود. این بارنامه های صادر شده شامل 3 نوع می شود که عبارت است از:

  • بارنامه دولتی
  • بارنامه رسمی
  • بارنامه غیررسمی

در ادامه به طور کامل هرکدام از انواع بارنامه و بیمه نامه به صورت کامل توضیح داده می شود. در گروه حمل و نقل ماموت بار بارنامه هوشمند و بیمه نامه معتبر برای تمام امور  باربری صورت می گیرد و تفاوتی ندارد که مشخصات بار شما چه چیزهایی باشد، فقط کافی است که درخواست خود را ثبت کنید، در کوتاه ترین زمان بارنامه صادر می شود و بیمه نامه با درخواست مشتری و با توجه به ارزش بار صادر خواهد شد.

بارنامه دولتی

بارنامه دولتی که دارای تمبر دولتی نیز است، یکی از انواع بارنامه هایی است که اغلب برای ماشین های سنگین صادر می شود که دلیل آن این است که رانندگان و ماشین های سنگین، کارت هوشمند دارند و اکثریت رانندگان ماشین های باری سبک کارت هوشمند ندارند. بارنامه های دولتی از طریق موسساتی که در پایانه های حمل و نقل مستقر هستند، ثبت می شود که به سازمان مالیات متصل هستند. 

برای صادر کردن بارنامه دولتی نیاز به کدملی فرستنده و گیرنده است تا در سازمان مالیات ثبت شود، البته این نکته را باید در نظر داشته باشید که مالیات آن توسط موسسه حمل و نقل پرداخت می شود؛ اما درواقع بر روی کرایه حمل بار اضافه شده است.

 

انواع بارنامه و بیمه نامه

بارنامه رسمی

بارنامه رسمی یکی از انواع بارنامه های رایجی است که توسط شرکت های حمل و نقل صادر می شود. موسسات باربری مختلف برای بارهای سبک خود که توسط وانت های موجود حمل می شوند به دلیل نداشتن کارت هوشمند رانندگان و ماشین های باری از بارنامه رسمی خود استفاده می کنند. اغلب ترابری ها برای بارنامه های رسمی خود 5 قسمت را در نظر گرفته اند که عبارت است از:

  1. فرستنده
  2. گیرنده
  3. مشخصات راننده/ماشین
  4. مشخصات بار
  5. کرایه و هزینه حمل

در قسمت فرستنده و گیرنده اطلاعات آدرس مبدا و مقصد به همراه نام و شماره تماس فرستنده و گیرنده ثبت می شود.

بخش مشخصات راننده/ ماشین بارنامه رسمی این امکان را میدهد تا اطلاعات شخصی راننده به همراه شماره پلاک را به صورت کامل قبل از بارگیری داشته باشید و نکته حائز اهمیت این است که پیش از بارگیری تمامی مشخصات راننده مانند کد ملی، نام و نام خانوادگی، کد گواهینامه را بررسی کرده و در صورت نداشتن تداخل اقدام به بارگیری کنید. همچنین وجود شماره تماس راننده در بارنامه رسمی کمک می کند تا به راحتی با راننده هماهنگی های لازم صورت می گیرد و ساعت دقیق بارگیری تعیین شود.

مشخصات بار در بارنامه مربوط به وزن بار، نوع بار و تعداد محموله می شود که تماما توسط صاحب بار یا فرستنده مشخص می شود. آخرین قسمت کرایه و هزینه حمل است که شامل کرایه کل، پیش پرداخت و کد رهگیری بارنامه و علاوه بر آن اطلاعات بیمه بار شما ثبت می شود.

تمامی مشخصات بار که در بارنامه رسمی باربری ها ذکر می شود، توسط صاحب کالا اطلاع داده می شود و تمامی مسئولیت اعلام نادرست مشخصلات بار نظیر وزن بار، نوع بار، ارزش کالا و ابعاد کالا بر عهده صاحب بار است و باربری هیچ گونه مسئولیتی در قبال نادرست بودن مشخصات بار و حوادث احتمالی ناشی از آن را ندارد. 

همچنین صاحب بار و یا فرستنده مسئولیت احراز هویت راننده را دارد و در صورتی که اطلاعات فردی راننده و خودرو حمل کننده کالا با اطلاعاتی که در بارنامه توسط باربری ذکر شده مغایرت داشته باشد، مسئولیت آن بر عهده صاحب بار و یا فرستنده است.

بارنامه غیر رسمی

بارنامه غیر رسمی یا همان حواله بار یکی از انواع بارنامه هایی است که در آن فقط مبدا و مقصد به همراه کرایه ذکر می شود. بارنامه غیر رسمی توسط فرستنده یا صاحب کالا به صورتی دستی بین خود صاحب بار و راننده نوشته می شود که این نوع بارنامه تحت نظارت هیچ شرکتی و موسسه حمل و نقل قرار نمی گیرد.

بیمه نامه

برای داشتن حمل باری بی دغدغه و نگرانی می توانید از بیمه نامه بار استفاده کنید تا در صورت بروز حادثه خسارت وارد شده به کالا از طرف شرکت بیمه جبران شود. در صورتی که موسسه حمل نقل انتخاب شده توسط شما توانایی ارائه خدمات بیمه بار را داشته باشد، برای استفاده از بیمه بار می توانید قبل از بارگیری با در اختیار قرار دادن کد ملی فرستنده و گیرنده به همراه کدپستی محل بارگیری و تخلیه، بار خود را بیمه کنید. همچنین در صورتی که بارگیری از شرکت های تولیدی باشد، می توانید شناسه ملی فرستنده و گیرنده را در اختیار موسسه حمل و نقل قرار دهید.

در فرایند حمل بار باید این نکته را در نظر داشته باشید تا زمانی که حادثه ای رخ می دهد، باید بلافاصله به موسسه حمل و نقل اطلاع داده شود تا در کمترین زمان ممکن کارشناس بیمه در محل حادثه حاضر شود و مراحل قانونی طی شود.

بارنامه و بیمه نامه ماموت بار

ماموت بار با سابقه 30 ساله خود در زمینه باربری بین شهری به یکی از معتبر ترین باربری بین شهری تبدیل شده است. برهمین اساس بسیاری از شرکت های نام آشنا به دلیل بارنامه و بیمه نامه معتبر ماموت بار، علاقه مند به استفاده از خدمات این مجموعه حمل و نقل هستند. ماموت بار تنها موسسه حمل و نقل بین شهری است که تمامی مجوزهای لازم را برای حمل بار بین شهری دارد. 

به دلیل مشکلات بارنامه های کاغذی مانند احتمال مفقودی بارنامه، احتمال آسیب دیدن بارنامه و دیگر دلایل، از سال 97 با تصمیم سازمان حمل نقل جاده ای تمامی بارنامه های حمل بار به صورت الکترونیکی صادر می شود. کد رهگیری ذکر شده در بارنامه های الکترونیکی این امکان را می دهد تا از طریق سازمان راهداری استعلام بارنامه صادر شده را بگیرید.

بارنامه هایی که روزانه توسط ماموت بار صادر می شود نیز به صورت الکترونیکی بوده که باعث می شود تا در زمان رسیدن راننده به مبدا صرفه جویی شود و راننده بتواند خود را نهایت ظرف 1 ساعت به مبدا برساند، همچنین با داشتن نمایندگی در پایانه حمل و نقل توانسته تا بارنامه های دولتی خود برای ماشین های سنگین نیز صادر کند. 

تمامی اطلاعات رانندگان در سیستم ماموت بار ثبت شده و در صورت نیاز مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین به صاحبان تولیدی هایی که روزانه نیاز به خدمات باربری و حمل بار دارند، کمک می کند تا با ایجاد اشتراک در باربری ماموت بار دیگر نیازی به اعلام آدرس های مبدا و مقصد را نداشته باشند.

در نهایت نکات و موارد مهم انواع بارنامه و بیمه نامه را نمی شود به طور کامل در این مقاله توضیح داد برای دریافت اطلاعات تکمیلی می توانید با شماره تلفن 02188520204 تماس حاصل فرمایید و با مشاوران با تجربه ما در ارتباط باشید.

برای ارتباط با ماموت بار می توانید از طریق لیست نمایندگی ماموت بار نزدیک ترین شعبه ماموت بار در کشور را پیدا کنید و در تماس باشید.

 

انواع بارنامه و بیمه نامه

صدور بارنامه هوشمند و بیمه نامه معتبر در ماموت بار

در این مقاله سعی شد تا شما را به طور کامل با انواع بارنامه و بیمه نامه باربری آشنا کنیم. برای حمل بار در انتخاب باربری باید دقت لازم را داشته باشید و سعی کنید از خدمات موسسات حمل و نقل معتبر استفاده کنید تا از بروز خسارات جبران نشدنی جلوگیری شود. در صورتی که از خدمات موسسات متفرقه و بدون تجربه استفاده کنید در زمان بروز حادثه با هیچ گونه پشتیبانی و مسئولیت پذیری روبرو نخواهید بود.

برای ارتباط با ماموت بار در هر ساعت از شبانه روز می توانید با پشتیبانی ماموت بار یا دفتر مرکزی باربری تماس حاصل فرمایید. پشتیبانی این مجموعه به صورت 24 ساعته آماده پاسخگویی به شما مشتریان گرامی است.

مقالات مرتبط :

14 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *