پشتیبانی شهرستان 02152901

دفتر مرکزی 02186122565

باربری ماموت بار
انواع وانت بار ماموت بار

انواع وانت بار

در ایران وانت بارهای مختلفی وجود ندارد و متاسفانه با تعداد کمی از وانت های با کیفیت روبرو هستید. در این مقاله سعی داریم تا شما را با انواع وانت بار موجود در ایران آشنا کنیم تا بتوانید مناسب ترین وانت بار خود را انتخاب کنید تا هم خرید مناسبی داشته باشید و هم حمل باری بدون نگرانی و دغدغه ای را تجربه کنید. همچنین می کوشیم تا شما را از ویژگی ها و نقاط قوت و ضعف هر یک از این ماشین های وانت بار مطلع سازیم.

انواع وانت بار در ایران

8 نوع وانت بار از گذشته تا کنون در ایران تولید می شود که عبارت است از:

  1. پیکان وانت
  2. پراید وانت
  3. آریسان
  4. وانت کارا 1700
  5. وانت کارا 2000
  6. وانت L90
  7. نیسان جونیور
  8. پادرا

وانت بارهای موجود در ایران برای حمل بارهای داخل شهری، بین شهری و برای مصارف خانگی مورد استفاده قرار می گیرد، برای اطلاع از مناسب ترین انواع وانت بار با ما همراه باشید.

پیکان وانت

پیکان وانت جزء یکی از سبک ترین وانت بار های موجود در کشور است که تولید این ماشین از سال 1348 شمسی شروع و در سال 1393 شمسی آخرین نسخه این ماشین در کارخانه ایران خودرو آماده و به دست مصرف کننده رسیده است. وانت پیکان که بیشتر با نام پیکان وانت شناخته شده است، توانایی بارگیری کالایی با نهایت وزن 500 کیلوگرم را دارد که باعث شده تا بیشتر رانندگان پیکان وانت، حمل بار در درون شهری را با آن انجام دهند.

محل قرارگیری بار در پیکان وانت که به اتاق عقب هم معروف است، ابعادی به اندازه طول 1.6 متری و عرض 1.2 متری دارد که باعث می شود تا ارزش وانت پیکان در باربری بین شهری کم شود. رانندگان پیکان وانت برای بارگیری بهتر لوازم منزل و مبلمان اقدام به تبدیل کردن اتاق خود به کفی مبلی می کنند، در این حالت رانندگان از یک ورق آهنی برای یک دست شدن اتاق عقب خود استفاده می کنند.

 

انواع وانت بار

پراید وانت

پراید وانت که با نام سایپا 151 وارد بازار شد و توسط شرکت سایپا طراحی و تولید شده است، یکی از ارزان ترین انواع وانت بار موجود در ایران است که دلیل پایین بودن قیمت پراید وانت ضعیف بودن موتور استفاده شده در این ماشین است. درواقع از همان پیشرانه ماشین های سواری پراید در این خودرو باری هم استفاده شده است. پراید وانت توانایی بارگیری تنها 450 کیلوگرم را دارد که حتی از پیکان وانت نیز کمتر است. از پراید وانت برای حمل کالاهای درون شهری استفاده می شود.

یکی از دلایل خرید پراید وانت قیمت پایین این ماشین باری نسبت به سایر وانت های موجود است، البته که قابلیت های سرمایشی و گرمایشی بهتری نسبت به سایر انواع وانت بار دارد؛ اما همچنان ضعف موتور استفاده شده در این ماشین را جبران نمی کند. پراید وانت اتاق عقبی به ابعاد طول 1.5 متری و عرض 1.37 متری دارد که کمک می‌کند تا در محل های شلوغ درون شهری به خوبی حرکت کند و قدرت مانور داشته باشد.

پیشنهاد می کنیم مقاله انواع نیسان وانت را هم مطالعه کنید.

 

انواع وانت بار

وانت آریسان

آریسان که محصولی از شرکت خودرو سازی ایران خودرو است به دلیل ایجاد جایگزینی برای پیکان وانت تولید شده و طول 1.76 متری و عرض 1.35 متری باعث شده تا این نوع وانت از ارزش و اهمیت خاصی در بین رانندگان و صاحبان تولیدی مختلف پیدا کند. وانت آریسان توانایی بارگیری کالایی با وزن 750 کیلو گرم را دارد که به نسبت پراید وانت و پیکان وانت ظرفیت وزنی بالاتری دارد؛ اما با این حال برای حمل بار و وانت بار بین شهری، وانت بار آریسان قابل استفاده نیست.

یکی از نکاتی که ارزش آریسان را بالا می برد، وجود مخزن گاز خارج از اتاق عقب است که باعث می شود حجم بار بیشتر و  راحت تر، بار در ماشین جای بگیرد؛ همچنین طراحی زیبا و راحتی سرنشینان از دیگر دلایل استقبال بالا از این نوع وانت بار است.

پیشنهاد ویژه ماموت بار: باربری نیسان بار شهرستان به تهران 

 

انواع وانت بار

وانت کارا 1700

گروه تولیدی بهمن دیزل از سال های قدیم دست به تولید نسل سوم وانت های سری B مزدا زده بودند اما به دلیل تحریم ها و استاندارد های آلایندگی تولید این نوع ماشین توقف پیدا کرده و گروه بهمن دیزل به کمک ایران خودرو با ارتقا بر روی موتور وانت پیکان آن را برروی مزدا نصب کردند و وانت کارا 1700 را به وجود آورده اند.

وانت کارا همانند مزدا در دو مدل تک کابین و دو کابین تولید شده است که نسخه تک کابین آن تحمل وزن باری به اندازه 1000 کیلوگرم را دارد. وانت کارا 1700 با طول 2.19 متری و عرض 1.40 متری اولین گزینه برای حمل بار سبک هم برای داخل تهران و هم برای شهرستان است اما این نکته را در نظر داشته باشید این نوع وانت بار توانایی بارگیری وزنی بالای 1 تن را ندارد.

 

انواع وانت بار

وانت کارا 2000

وانت کارا 2000 در صورتی پا به بازار گذاشت که موتور استفاده شده در وانت کارا 1700 پاسخ گو رانندگان نبود و گروه تولیدی ، صنعتی بهمن دیزل شروع به ارتقا موتور استفاده شده در وانت کارا 1700 کرده و از موتور قوی تری در وانت کارا 2000 استفاده کرده است. ابعاد اتاق بارگیری و ظرفیت توانایی حمل بار وانت های کارا 2000 و 1700 به یک اندازه است؛ اما موتور استفاده شده در وانت کارا 2000 باعث شده تا ارزش خرید این نوع وانت بار افزایش پیدا کند.

 

انواع وانت بار

وانت L90

وانت L90 نیز مانند پراید وانت از همان موتور نسخه سواری L90 در مدل وانت این ماشین نیز استفاده می شود که این موضوع باعث شده تا این نوع وانت از قدرت و توان خوبی برخوردار نباشد. وانت بار L90 تنها قابلیت حمل باری با نهایت وزن 800 کیلوگرم دارد که همچنان این نوع ماشین را در دسته موارد حمل بار داخل شهری و مصارف خانگی قرار می دهد. نکته قابل توجهی که باعث شده تا وانت L90 ارزش خرید پیدا کند وجود نیم اتاق است که فضای بیشتری و راحت تری را در اختیار راننده قرار می دهد. اتاق عقب وانت L90 ابعادی به اندازه طول 1.8 متری و عرض 1.6 متری دارد.

 

انواع وانت بار

نیسان جونیور

نیسان جونیور و یا همان نیسان وانت زامیاد از محبوب ترین، قدیمی ترین و کارامد ترین وانت بار موجود در سراسر کشور است که روزانه انواع بارهای مختلف از محصولات کشاورزی تا انواع محصولات صنعتی حساس توسط این نوع وانت بار حمل می شود. نیسان جونیور ایده آل ترین وانت در سراسر کشور برای حمل بار سنگین است، این وانت قدیمی توانایی حمل بار با وزن 2200 کیلو گرم را دارد. نیسان وانت با ابعاد طول 2 متری و عرض 1.6 متری به رانندگان کمک می کند تا هم در حمل بار درون شهری فعال باشند و هم جزء یکی از انواع وانت بار های حذف نشدنی از ناوگان باربری بین شهری باشد.

بزرگ ترین باربری نیسان بار تهران به شهرستان سراسر کشور در دست ماموت بار قرار دارد که با تعداد 70 هزار نفری رانندگان خود توانسته تا سراسر کشور را پوشش دهد و از طریق  لیست نمایندگان ماموت بار می توانید نزدیک ترین نمایندگی ماموت بار را با شهر خود پیدا کنید و با مشاوران ما در تماس باشید. نیسان وانت جونیور کمترین امکانات را برای رانندگان خود دارد؛ اما همچنان پس از 40 سال یکی از محبوب ترین وانت در سراسر کشور است.

 

انواع وانت بار

وانت پادرا

وانت پادرا از دیگر محصولات گروه خودروسازی زامیاد است که به نوعی نسخه بهینه سازی شده نیسان جونیور است؛ اما با این تفاوت که راحتی بیشتری را برای رانندگان خود ایجاد می کند. وانت پادرا تفاوت زیادی از نظر توان بارگیری و ابعاد محل قرار گیری بار با نیسان جونیور ندارد. این وانت توانایی بارگیری باری به وزن 2100 کیلوگرم و ابعاد اتاق محل بارگیری عبارت است از طول 2.3 متری و عرض 1.7 متری که مشابه نسخه نیسان وانت است. توانایی بارگیری این نوع وانت باعث شده تا جزء از ناوگان حمل و نقل بین شهری باشد و مناسب استفاده برای حمل بارهای سنگین باشد.

برای استفاده از باربری شهرستان می توانید به پایانه نیسان بار مراجعه کنید.

 

انواع وانت بار

 بهترین وانت بار با ماموت بار

در این مقاله سعی شد تا شما را با انواع وانت بار موجود در کشور آشنا کنیم و با در اختیار گذاشتن مشخصات هر نوع وانت شما را هم در خرید وانت بار کمک کنیم و هم برای حمل بار مناسب ترین ماشین برای بار خود را انتخاب کنید. برای استفاده از خدمات باربری بین استانی ما توسط وانت بار می توانید با ماموت بار با شماره تلفن 02188520204 تماس حاصل فرمایید.

برای بهره مندی از خدمات بهترین باربری بین شهری و حمل بارهای سنگین تهران به سایر شهرها می توانید با دفتر مرکزی باربری تماس گرفته و درخواست باربری خود را ثبت کنید.

مقالات مرتبط :

7 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *